22 November 2011

God op de euro

Nederlandse 2 euro munt met opschrift GOD ZIJ MET ONS.
Wat bezielt Nederlandse christenen om
God op de rand van de Euro te zetten? 
Wat heeft God met geld? 
Is God een Bankdirecteur? 
Is geld zó belangrijk in het christelijk leven?
Heeft geld spirituele betekenis?
En atheïsten zijn materialistisch?

Conclusie

1. zolang die tekst er staat is dat een bewijs dat
Nederlandse Christenen materialisten zijn.
2. het is een perfect argument tegen winkelsluiting
op God's eigen dag: zondag.




 ===
oude titel: God in mijn portemonnee

2 comments:

  1. Wel er staat geschreven
    Geldzucht is de wortel van alle kwaad. Dit lijkt in de praktijk ook aardig te kloppen! Het kan denk ik niet zo veel kwaad om een "waarchuwing op de munt zetten" dat we het niet van geld alleen moeten hebben

    ReplyDelete
  2. Hier: http://www.liberalemedia.nl/politiek/882-religieuze-symbolen-verbieden-is-dat-nu-liberaal vind ik dit: "Op de rand van het Nederlandse 2 Euro muntstuk staat : “God zij met ons”. Dit door de Nederlandse Staat uitgegeven betaalmiddel heeft dus een religieus opschrift. Nog aardiger is het als je bedenkt dat dit opschrift op de Euro is terechtgekomen door toedoen van de VVD minister Gerrit Zalm (op aandrang van de SGP). Ik hoor nooit VVD’ers over het stoppen met dit soort godsdienstige uitingen op een Rijksmunt."
    Beide woorden beginnen met een g en eindigen met een d. Maar daar houdt het dan wat mij betreft ook helemaal op. (herziene versie, omdat anders niet duidelijk is waar het citaat ophoudt en mijn inbreng begint, Andantinaa)

    ReplyDelete

Comments to posts >30 days old are being moderated.
Safari causes problems, please use Firefox or Chrome for adding comments.