21 July 2018

Blendle laat je betalen voor een gratis artikel. Update 22 Sep 2018. Update 23 Feb 2019

Blendle laat je betalen voor dit artikel
Dit artikel kun je lezen voor  € 0,89

maar het artikel in de Groene Amsterdammer kun je gratis lezen op de website van de krant:

het gratis artikel
in de Groene Amsterdammer

 

Het artikel is zeer de moeite waard. Het is een interview met de onderzoeker die het boek Do Fish Feel Pain? (Oxford University Press). En het is helemaal gratis tot en met de laatste letter. (De beroemde gedragsonderzoeker, dierenliefhebber en carnivoor Frans de Waal wordt ook nog geciteerd. Zie dit fragment.)

Ik had een leestegoed aangeschaft bij blendle. Ik krijg op onregelmatige tijden een email alert met een lijst van nieuwe artikelen. Soms klik ik op eentje. Niets is verplicht. Als je het leest wordt het bedrag van je tegoed afgetrokken. Eenvoudig en transparant. Maar ik controleer nooit of de artikelen die ik via blendle lees ook echt achter een betaalmuur zitten. Deze keer wel. En ik schrok van het resultaat! Een eenmalig foutje? Of is het een bewuste strategie om zo nu en dan een gratis artikel er tussen te stoppen waarvoor je mag betalen?

Heeft U ook soortgelijke ervaringen, meld het aub!

Update 22 Sep 2018

Alweer laat blendle me betalen voor een gratis artikel (toevallig) weer in de Groene Amsterdammer! Nu heb ik het gehad met blendle. Eén keer kan een foutje zijn, twee keer is absoluut verdacht. Ik maak mijn tegoed op en daarna ben ik helemaal klaar met blendle. Het zijn bedriegers.

De Groene Amsterdammer (19 Sep 2018): gratis artikel.

 

Update 23 Feb 2019


Waarschuwing: alweer laat blendle je betalen voor een gratis artikel:

Cosmopolitan, 13/08/2018

Blendle laat je voor dit interessante gratis artikel uit 2018 0.89 betalen! Oplichterij! Ze hopen dat je gewoon klikt en niet controleert of het gratis is. Hier kun je het gratis lezen.

2 comments:

  1. Update 22 Sep 2018: alweer laat blendle je betalen voor een gratis artikel!

    ReplyDelete
  2. Update 23 Feb 2019: Alweer! Blendle laat je betalen voor een gratis artikel! Dit is geen toeval meer!

    ReplyDelete

Comments to posts >30 days old are being moderated.
Safari causes problems, please use Firefox or Chrome for adding comments.