14 November 2022

De liegende pakketbezorger. PostNL: 'Bezorgen lukte niet'

'Bezorgen lukte niet'

'Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL punt'

We zaten zaterdag 12 november op een pakketje te wachten dat bezorgd zou worden tussen 10:55 en 12:55 uur. Tegen 13 uur staat er op de website PostNL: 'Af te halen vanaf: maandag. Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL punt.'

Dit is een leugen. Wij waren de hele ochtend thuis.

Het is dus een valse beschuldiging aan ons adres. Steeds heeft er op de website PostNL track and trace gestaan: bezorgtijd tussen 10:55 en 12:55 uur.

Wij bezorgen het vandaag tussen 10:55 en 12:55

Wij hebben niet gekozen voor bezorgen bij een afhaalpunt. Wij wilden het thuis bezorgd hebben. En we waren thuis. De bel deed het. Er stond geen keiharde muziek aan. We waren niet in de tuin.

Ik denk dat de pakketbezorger dacht: Als ik al die pakketjes bij het afhaalpunt deponeer, hoef ik niet al die adressen af. En ben ik veel sneller klaar.

Maar als PostNL eerst zegt dat het pakketje thuis bezorgd wordt, dan is dat de tweede leugen. Of moet ik zeggen: 'onjuiste informatie'? We hebben dus onnodig thuis zitten wachten. Ook de webshop geeft onjuiste informatie over de bezorging.

Ik erger mij hier ontzettend aan. Als liegen bij PostNL de nieuwe standaard wordt, dan kunnen ze ook beweren dat het pakketje WEL thuis bezorgd is, terwijl de bezorger het gestolen heeft. Als je liegen accepteert is het hek van de dam. Een kleine leugen maakt een grotere leugen makkelijker.

De derde 'leugen', of moet ik zeggen 'onjuiste informatie', is beweren dat het pakketje pas maandag af te halen is, terwijl het zaterdagmiddag al bij het afhaalpunt (supermarkt) ligt.

Ik heb dit ook in het feedback formulier van PostNL als feedback gegeven. Ik ga ook aan de leverancier van het pakketje mailen dat PostNL een onbetrouwbare pakketbezorger is en dat ze die niet meer moeten inschakelen. 

Heeft U ook dergelijke ervaringen? Laat het weten.

 

De bezorger die bij het verkeerde adres aanbelde

15 nov 22

De reactie van de leverancier HomeWizard op mijn mail is teleurstellend. Het interesseert ze allemaal niet wat er fout is gegaan, want de klant heeft uiteindelijk (via een omweg) toch het pakje gekregen. Het maakt hen niet uit dat je een artikel hebt gekocht waar van zij zelf aangeven dat het thuis bezorgd zou worden, en dat de bezorger heeft gelogen. Ze willen niet van een leugen spreken: 

"Mogelijk heeft de bezorger bij het verkeerde adres aangebeld bijv."

Pardon? Een bezorger die bij het verkeerde adres aanbelt, constateert dat niemand open doet en vervolgens het pakketje bij een afhaalpunt deponeert? Een analfabeet? En dat is normaal? En dat is acceptabel gedrag? *)

Van 'klantvriendelijkheid' hebben ze bij HomeWizard nog nooit gehoord. Excuses voor het ongemak kan er bij HomeWizard niet af. HomeWizard: als dit het nieuwe normaal is, wees dan eerlijk en zet op uw website dat het pakketje niet altijd thuis bezorgd wordt omdat de bezorger bij het verkeerde adres kan aanbellen. Of kies een betrouwbaardere pakketbezorger om uw mooie producten mee te verzenden.

*) de straatnaam staat op een standaard straatnaambord aan het begin van de straat, en alle huizen zijn van duidelijk leesbare huisnummers voorzien. Er waren geen obstakels op straat of bij de voordeur.


U hoeft zich niet te identificeren

Het meisje van het afhaalpunt zei: hier staat: U hoeft zich niet te identificeren. En ik kreeg het pakje mee door alleen mijn naam te noemen. Een half uur later kreeg ik de mail van PostNL die als bewijs moest dienen:
Met dit bewijs kun je het ophalen
 
Het kan dus niet waar zijn dat ik het pakje zonder identificatie kon ophalen. Het meisje was behulpzaam. En verzon een leugentje. Laten we maar zeggen: een geluk bij een ongeluk.

 

No comments:

Post a Comment

Comments to posts >30 days old are being moderated.
Safari causes problems, please use Firefox or Chrome for adding comments.