31 December 2021

Pas op voor zogenaamde tijdelijke abonnementen van de NRC!

Ooit had ik een vast abonnement op een papieren krant. Ik ben daar lang geleden mee gestopt. Maar soms kom je iets tegen dat achter een betaalmuur zit. Toen zag ik een aanbod om een tijdelijk digitaal 36 maanden abonnement op de nrc te nemen, dat automatisch zou stoppen.

Dus geen gevaar dat je het zou vergeten stop te zetten. Anders zou ik het nooit gedaan hebben. Zo ongeveer in het derde jaar (denk ik) begon ik me af te vragen wanneer het zou aflopen. Ik wist de begin datum niet meer, en in de account pagina van de nrc stond geen begin en einddatum van het abonnement. Dat vond ik vreemd. Maar goed, het zou vanzelf stoppen. Ik heb toen de begin en einddatum gevonden in mijn eigen administratie. Maar tot mijn grote verbazing en ergernis zag ik dat na die einddatum toch nog bedragen van mijn rekening werden afgeschreven. Ik heb toen de nrc gebeld om opheldering. De dame beweerde dat ik zelf had moeten opzeggen. Mijn protest dat ik een 36 maanden automatisch aflopend abonnement had, was tegen dovemansoren gericht. Om het nog erger te maken zei ze dat de abonnee niet gewaarschuwd werd. Dat  vond ik helemaal smerig. Expres de abonnee niet op de hoogte brengen dat je zelf moet opzeggen. Dubbel bedrog! Uiteindelijk heeft ze me doorverbonden naar de abonnementen afdeling waar ik mijn zgn. automatisch aflopend abonnement zelf moest opzeggen.

Is dit ordinaire oplichting of opzettelijke misleiding? 

1) op de nrc website stond een voordeel actie met uitdrukkelijk vermeld dat het een 36 maanden periode is, anders had ik het nooit gedaan,  2) de einddatum stond niet in de 'welkomst' mail, 3) dat je een abonnement blijkt te hebben van onbeperkte duur staat ook niet in je account gegevens, toeval?, 4) er staat ook geen einddatum van het abonnement (je zou eens op een idee kunnen komen!), 5) je krijgt geen mail als het stilzwijgend wordt verlengd, 6) je krijgt te maken met hogere abonnementskosten, kennelijk omdat het 36 maanden abonnement 'voordelig' was?

Is dit ordinaire oplichting of gewoon opzettelijke misleiding?

Denken ze nu werkelijk bij de nrc dat je op deze manier klanten kunt winnen? Hoe waanzinnig kortzichtig en dom!

Voor mij is deze hele zaak een dermate traumatische ervaring geworden dat ik nooit meer een abonnement neem op de nrc. Op geen enkele krant. Ik vertrouw ze gewoon niet meer. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik lees nos.nl en verder wat er gratis te vinden is op het internet. En natuurlijke goede boeken! Daar betaal ik graag voor. Want dat verplicht je niet tot eindeloos boeken aanschaffen!

Nog regelmatig krijg ik brieven van de nrc met zgn. aanbiedingen. Die gaan rechtstreeks de papierbak in. Ergernis. Ook kreeg ik regelmatig telefoontjes die achteraf van de nrc blijken te zijn. Die nummers heb ik geblokkeerd. Ze gebruiken verschillende telefoon nummers!

 

Postscript 5 Feb 2022

NRC heeft weer gebeld met weer een ander nummer 030 3402572 dat nog niet geblokkeerd was. Ze blijven het proberen met een zgn. aanbieding! Trap er niet in! Er is al een hele lijst van klachten op Wie heeft gebeld. Heb me op niet-bellen lijst laten zetten. (duurt 2 weken voordat het effectief is volgens die meneer!).


Postscript 31 mrt 2022

Brief van NRC postbus 554 Alphen uit de Rijn (A4) gekregen. Ergerlijk! Ongeopend Retour afzender! Ik ben hier niet van gediend! Houdt dit nu nooit op!

Postscript 23 juni 2022

Een papieren reclame folder van de NRC op de mat. Aanbieding: een abonnement met korting voor een periode van naar keuze 3, 2, of 1 jaar. Het misleidende is dat er niet bij staat dat het abonnement na die periode automatisch afloopt. Nee, na die periode wordt je abonnement automatisch verlengd maar dan voor het volle tarief. Zo zijn we dat gewend van de NRC: NIETS ZEGGEN, STIEKEM AUTOMATISCH VERLENGEN. Wat een laag-bij-de-grondse oplichters praktijken van een zgn. 'kwaliteitskrant'.
In een hoek staat in kleine letters: Wenst U geen reclamepost meer op dit adres, ga naar postfilter.nl.

Postscript vrijdag 13 januari 2023

Die nrc idioten sturen weer een brief welke ik ongeopend en verscheurd in de papierbak heb gegooid.

Postscript april 2024

Die oplichters van de nrc hebben weer post gestuurd. Het lijkt dat je er levenslang aan vastzit. En dat voor een tijdelijk abonnement dat vanzelf afloopt. Wat een hufters.


 

Vorig blog in de categorie misstanden


No comments:

Post a Comment

Comments to posts >30 days old are being moderated.
Safari causes problems, please use Firefox or Chrome for adding comments.