24 April 2021

ASTRAZENECA is een vreemd vaccin. De onnatuurlijke werking van een DNA vaccin.

In mijn vorige blog: Tast het corona vaccin je eigen DNA aan? gaf ik een schema van de werking van RNA vaccins (Pfizer en Moderna). Maar een belangrijk vaccin waarmee in Nederland ook wordt gevaccineerd is het ASTRAZENECA vaccin en dat is een DNA vaccin. De werking van een DNA vaccin verschilt cruciaal van de werking van een RNA vaccin. En dat is relevant is voor de vraag: tast het vaccin je eigen DNA aan? Anders gezegd: kan het DNA in het vaccin in je eigen DNA terecht komen? Ik heb een video gevonden die de essentie van een DNA vaccin uitlegt:

Figuur 1. MedCram - Medical Lectures Explained CLEARLY
(aangepast: inverted colors)


Ik laat dit plaatje zien omdat het bevestigt dat het DNA van het vaccin (dubbele groene streng in figuur 1) de cel binnen komt en vervolgens door de membraan van de celkern naar binnen gaat. In de celkern zit ons eigen DNA. Vervolgens wordt het DNA overgeschreven in RNA (rood) en wordt vanuit de celkern naar het cytoplasma getransporteerd. Daar wordt het vertaald in het Spike eiwit. Dat Spike eiwit zorgt uiteindelijk voor een reactie van het immuun systeem. Zo werkt het ASTRAZENECA vaccin.

Ik heb het DNA-vaccin nu toegevoegd aan het schema van mijn vorige blog:

Figuur 2: 1=normaal. 2=virus infectie. 3=RNA-vaccin. 4=DNA-vaccin.
Cel is grijs gekleurd (=cytoplasma). Celkern met DNA is geel.
In 2, 3, 4 is ons eigen RNA en eiwit synthese weggelaten


 

In figuur 2.4 zien we dat een DNA-vaccin een omweg maakt naar de celkern waar het vaccin-DNA wordt omgezet in RNA. Dat RNA verlaat vervolgens weer de celkern en komt in het cytoplasma terecht. De rest is identiek aan een RNA vaccin (2.3). 

Dit is het vreemde van het ASTRAZENECA vaccin: DNA hoort helemaal niet thuis in het cytoplasma van de cel. Het heeft daar niets te zoeken. Het DNA kan ter plekke niet eens vertaald worden naar RNA. Het is op die plek nutteloos.

Bovendien is het mij een raadsel dat een celkern überhaupt vreemd DNA opneemt. Dat is zo onnatuurlijk, zo onbiologisch! Ik kan geen evolutionair voordeel bedenken voor een organisme om dat te kunnen. Integendeel. In een VWS voorlichtingsfilm zegt Prof. Marjolein van Egmond (immunoloog): 'het DNA ligt opgeslagen in een soort kluis.'! ASTRAZENECA moet een speciale truc verzonnen hebben om dat DNA in de celkern te krijgen. Want er zit niet voor niets een membraan om de celkern. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat door toevallige lekken het DNA naar binnen gaat. Dat soort cel processen zijn altijd goed gereguleerd. Ik ga dat de komende dagen proberen uit te zoeken. 

Een mens ontvangt zijn DNA tijdens de bevruchting en dat blijft het hele leven hetzelfde. Dat wil je zo houden. Om twee redenen is dus een DNA-vaccin merkwaardig: dat ze gekozen hebben voor DNA, en dat het DNA in staat is om de celkern binnen te dringen. Wat wel natuurlijk is dat RNA de celkern verlaat en in het cytoplasma vertaald wordt naar eiwit. 

Nu kan het wel zijn dat de fabrikant beweert dat het vaccin-DNA niet in je eigen DNA terecht komt, maar waarom zou je überhaupt het risico nemen? Waarom niet gewoon de veel elegantere RNA methode zoals Pfizer?

Op de rivm website vind je niet voldoende details over het hoe en waarom van DNA vaccins. Er is een video 'Feiten en fabels over vaccinatie tegen COVID-19' waar de vraag "Tast het corona vaccin je eigen DNA aan?" in minder dan 1 minuut beantwoord wordt met: NEE. Totaal onbevredigend!

Gisteren 23 april heb ik mijn eerste Pfizer prik mogen ontvangen. NB door een gepensioneerd huisarts-epimedioloog geprikt! Een hele eer! Bijverschijnselen later op de dag: enige irritatie op de prikplek. Tot zover. Wordt vervolgd. 

 

Heeft dit blog U geholpen? Geef het door!

Heeft u vragen of commentaar, zet het onder dit blog in het commentaar veld.



Bronnen

8 comments:

  1. Gert, dit klinkt nogal verontrustend.....

    Heeft de EMA hier geen opmerkingen over gemaakt?

    ReplyDelete
  2. ps
    trouwens is het vaccin van Jansen (Johnson & Johnson) niet op dezelfde principes/technologie gebaseerd?

    ReplyDelete
  3. 'Dat soort cel processen zijn altijd goed gereguleerd. Ik ga dat de komende dagen proberen uit te zoeken.'

    Hier ben ik benieuwd naar. Bedankt voor het artikel !

    ReplyDelete
  4. De vaccins van BioNTech/Pfizer en van Moderna zijn RNA vaccins.
    AstraZeneca en van Janssen zijn vectorvaccins, en bevatten DNA.
    Dus deze twee vector vaccins bevatten geen RNA. Ik weet niet of dat noodzakelijk zo is. Je zou zeggen dat vector vaccins ook RNA zouden kunnen bevatten.

    ReplyDelete
  5. zonder het te goed te kunnen beoordelen, deze video "AstraZeneca Vaccine And Our Nucleus" geeft mogelijk antwoord

    https://www.youtube.com/watch?v=wYz-7zB_AAw

    ReplyDelete
  6. Dank, Dr. Mobeen Syed ken ik, maar deze video kan ik me niet herinneren. Hij is erg educatief, legt alles heel begrijpelijke en geduldig uit. Heeft een leuk accent. Geeft altijd links naar de info die hij gebruikt. Ga ik bekijken.

    ReplyDelete
  7. The AstraZeneca vaccine is widely in use around the world but has not yet been authorized by the U.S. Food and Drug Administration (FDA).

    ReplyDelete

Comments to posts >30 days old are being moderated.
Safari causes problems, please use Firefox or Chrome for adding comments.